2025-013 Yönetim Kurulu Karar, Genel Kurul Toplantı ve Pay Defteri Gibi Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulmasına İlişkin Tebliğ Yayımlandı.
(Not: Mali açıklama, makale ve pratik bilgilerin toplu mail olarak paylaşıldığı listemize dahil olmak için info@yontemymm.com.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.)
2025/013
14.02.2025
Konu: Yönetim Kurulu Karar, Genel Kurul Toplantı ve Pay Defteri Gibi Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulmasına İlişkin Tebliğ Yayımlandı.
14.02.2025 Tarih ve 32813 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile elektronik ortamda tutulması gereken defterlerle ilgili düzenlemeler yapıldı.
Söz konusu Tebliğ ile 01.01.2026 tarihinden itibaren kurulan şirketler ile bankalar, finansal kiralama, faktoring, sigorta ve bağımsız denetim şirketleri pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri, genel kurul toplantı ve müzakere defteri elektronik defter kapsamına alındı.
Bu kapsamda yer almayan şirketler de ihtiyari olarak defterlerini elektronik ortamda tutabilecekler.
1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak düzenlemenin yer aldığı Tebliğ’e aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/02/20250214-7.htm
Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla.
Yöntem Yeminli Mali Müşavirlik A.Ş.
PDF